Od jakiegoś czasu szukałem systemu skirmishowego jako odskoczni od DBA , pierwszym systemem jaki przyszedł mi do głowy było Mordheim system w uniwersum warhammera o świetnym kimacie ale z jedną poważną wadą w Polsce jest to obecnie system niemal martwy . Fakt ludzie dalej w to grają nawet dalej organizowane są turniej (jak choćby ten z lubelskiej imprezy Mad days z listopada ubiegłego roku ) ale znalezienie chętnych do gry może stanowić problem . Drugą wadą (lub dla innych zaletą ) jest mocne nastawienie Mordheim na kampanie co oznacza że najlepiej gra się mając 3-4 kumpli do grania także mankamentem jest fakt iż nie jest już wspierany przez wydawce. Szukając alternatywy trafiłem na system skirmishowy Infinity the game hiszpańskiej firmy Corvus Belli wiele słyszałem o jakości modeli do infnity więc po przeczytaniu kilku artykułów o systemie nieco na zasadzie zakupu impulsywnego kupiłem starter do infnity . Wybór padł na armie Ariadny najbardziej zacofanej technicznie w całym uniwersum systemu która walczy o zachowanie niezależności w świecie zdominowanym przez wielkie potęgi . Fluff tej armii jest moim zdaniem świetny żołnierze twardzi i zahartowani polegający raczej na własnej sile i sprawności niż technologi jak i zdolnościach kamuflażu . Armia Ariadny jest wielonarodowa są tam Rosjanie , Szkoci , Francuzi, Amerykanie brak takich jednostek jak TAGi i Remy rekompensują wszelkiego rodzaju "wilkołaki" jak świetny Dog Warrior /Dog Face bardzo skuteczny na stole przy tak niskim koszcie punktowym jest to moim zdaniem obowiązkowy element każdej armii Ariadny nawet na małe punkty . Na turniejach gra się zazwyczaj na 250 punktów 150 punktów to małe szybkie starcie najczęściej gra się na 200-300 punktów 600 punktów to już duża bitwa . Mechanika jest dość łatwa do przyswojenia same zasady gry są proste lecz jest sporo zasad specjalnych różnych jednostek . Właśnie zasady specjalne modeli często rekompensują niezbyt dobre statystyki . Ariadna najlepiej czuje sie na bliskim dystansie jest czym postrzelać sporo jednostek ma broń z amunicją AP lub T2 jest też trochę jednostek dobrych do walki wręcz i z granaty dymne dobrych do rajdów na pozycje wroga zakończonych walką wręcz . Niedawno zainwestowałem w drugą frakcje Panoceanie przeciwieństwo Ariadny świetne wyszkolenie (wysoki BS) świetna technologia ale słabe morale . Modele do tego systemu są naprawdę świetne szczegółowe i poprawne anatomicznie nieco przeraża mnie perspektywa ich malowania ale metal wybacza błędy zawsze można je potem zmyć. System polecam wszystkim którzy szukają dobrego skirmisha z ładnymi figurkami . Wadą może dla niektórych być magowa stylistyka modeli ale mangowość nie rzyca sie tak w oczy w czasie gry .
Armia Panoceani na 250 punktów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz