wtorek, 17 kwietnia 2012

Joannici

Wreszcie dorwałem się do aparatu i udało mi się zrobić lepsze fotki armii do DBA  na pierwszy ognień idą Joannici IV/56 a i b. To moja pierwsza armia do DBA w 15mm  zbudowana z modeli Corvus Beli . Generalnie   w  okolicy  raczej preferujemy średniowiecze  więc wybór był dla mnie jasny Joannici rycerze zakonni pogromcy turków. Amią co tu dużo mówić gra się raczej ciężko i częściej się  przegrywa   zwycięstwo wymaga dobrej koordynacji działań  piechoty strzeleckiej i lekkiej  nieliczna ciężka piechota dobrze chroni strzelców   ale i tak  piechota przygotowuje grunt pod  przełamujący atak rycerstwa które choć nie liczne potrafi zadać spore straty  gdy uda się przeprowadzić skuteczną szarże na nieprzygotowane do obrony jednostki. Przypomina mi się jedna bitwa z wolną kompanią  gdy przeciwnik zaczynał  z morzem za plecami  desant harcowników  przeją obóz wroga    i zniszczył 2 oddziału  które próbowały  odbić obóz   centrum było związane walka strzelecką z moim centrum . Przeciwnik skupił się na odbiciu obozu co pozwoliło rycerzom wyjść na dogodne pozycje do szarży  która przełamał  prawe skrzydło wroga złożone z ciężkiej piechoty. Takie taktyczne zwycięstwo daje sporo satysfakcji .

Zdjęcie grupowe
Kusznicy
Harcownicy
Ciężka piechota
Spieszeni rycerze 
Konni rycerze i Wielki mistrz 

Niedługo postaram się wrzucić podobny wpis o mojej drugiej armi Polakach czasów Mieszka i Chrobrego 

4 komentarze:

  1. Gratuluje pracy. Figurki w miarę przyzwoicie pomalowane zaważając że, to skala 15mm, jednak gdybyś włożył więcej pracy i cierpliwości, to efekt końcowy byłby niezmiernie lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja popełniłem wiele błędów z których największym i podstawowym było malowanie na czarnym podkładzie. Malowanie czerwonych przeszywanic na czarnym podkładzie do tej pory prześladuje mnie w koszmarach

    OdpowiedzUsuń
  3. Czarny podkład jest specyficzny, malują na nim doświadczeni już hobbyści. Proponuje zakupić biały podkład, malowanie jest łatwiejsze i używa się bardziej rozcieńczonych farb. Proponuje poszukać artykułów o podkładach, a najlepiej jest mieć czarny i biały. Na czarny nakładać delikatnie biały, tak aby wyszła szarość. Po położeniu bazowych kolorów polakierować figurkę i wtedy nakładać pozostałe kolory, czyli ew. washe. Uzyskamy wtedy ładnie matowe kolory. Ja popełniam ten błąd, że zapominam lakierować przed washami :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to mówią człowiek uczy się na błędach zaopatrzyłem się w biały podkład i z uwagi na to że zamierzam dipować te figurki.

    OdpowiedzUsuń