piątek, 9 marca 2012

Joannici przyszłości

Jedną z rzeczy które podobają mi się w Panoceani są rycerze  mam już co prawda  Knights of Santiago ale to zawsze Joannici byli byli moim ulubionym zakonem rycerskim . I właśnie dzisiaj dotarł do mnie Knight Hospitaller Joannita przyszłości .

Model bardzo fajny  i sądząc po statystykach dość grywalny  bardzo podoba mi się oficjalne malowanie modelu  tradycyjna czerwona tunika z białym krzyżem  i krzyż maltański na naramienniku  klasyczna symbolika Joannitów.  Figurka jest kupiona z drugiej ręki i nie ma niestety tych "antenek "  przy hełmie ale przy takiej cenie nie ma co marudzić
A dlaczego akurat Joannici są moim ulubionym zakonem rycerskim ? Od zawsze interesowały mnie oblężenia bardziej nawet od walnych bitew w polu . Sporo czytałem o oblężeniu Kartaginy , obronie Głogowa czy  upadku Konstantynopola . A Joannici  walczyli główni na morzu i w oblężeniach. Bronili Rodos przed Turkami w roku 1522 oblężenia zakończyło się honorową kapitulacją . Następnie w roku 1565 stawili czoła turkom na murach maltańskich fortów tym razem po niemal 4 miesiącach oblężenia
odparli  Turków . Poniższy film może nieco wprowadzać w błąd  rycerzy faktycznie było 700 ale fortów bronili też najemnicy i zwykli żołnierze (nie stanu rycerskiego ) jak również rdzenna ludność Malty  siły tureckie szacuje się na około 48 000 ludzi.. No i Joannici to moja pierwsza armie do DBA w 15mm



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz