niedziela, 26 lutego 2012

Infnity

Od  jakiegoś czasu szukałem systemu skirmishowego jako odskoczni od DBA , pierwszym systemem jaki przyszedł mi do głowy było Mordheim  system w uniwersum  warhammera  o świetnym kimacie  ale z jedną poważną wadą  w Polsce jest to obecnie system niemal martwy . Fakt  ludzie dalej w to grają nawet dalej organizowane są turniej (jak choćby ten z lubelskiej imprezy Mad days z listopada ubiegłego roku ) ale znalezienie  chętnych do gry może stanowić problem . Drugą wadą (lub dla innych zaletą )  jest mocne nastawienie Mordheim na kampanie co oznacza że najlepiej gra się mając 3-4 kumpli do grania  także mankamentem jest fakt iż nie jest już wspierany przez wydawce. Szukając alternatywy trafiłem na system skirmishowy Infinity the game  hiszpańskiej firmy Corvus Belli  wiele słyszałem o jakości modeli do infnity   więc po przeczytaniu kilku artykułów o systemie  nieco na zasadzie zakupu impulsywnego kupiłem starter do infnity . Wybór padł na armie Ariadny najbardziej zacofanej technicznie w całym uniwersum systemu  która walczy o zachowanie niezależności w świecie zdominowanym przez wielkie potęgi . Fluff tej armii jest moim zdaniem świetny  żołnierze twardzi i zahartowani polegający raczej na własnej sile i sprawności  niż technologi  jak i zdolnościach kamuflażu . Armia Ariadny jest wielonarodowa są tam Rosjanie , Szkoci , Francuzi, Amerykanie  brak takich jednostek jak TAGi i Remy  rekompensują  wszelkiego rodzaju  "wilkołaki"  jak świetny Dog Warrior /Dog Face  bardzo skuteczny na stole przy  tak niskim koszcie punktowym  jest to moim zdaniem obowiązkowy element każdej armii Ariadny nawet na małe  punkty . Na turniejach gra się zazwyczaj na 250 punktów 150 punktów to małe szybkie starcie  najczęściej gra się na 200-300 punktów  600 punktów to już duża bitwa . Mechanika jest dość łatwa do przyswojenia same zasady gry są proste lecz jest sporo zasad specjalnych  różnych jednostek . Właśnie zasady specjalne modeli często rekompensują  niezbyt dobre statystyki . Ariadna najlepiej czuje sie na bliskim dystansie jest czym postrzelać  sporo jednostek ma broń z amunicją  AP lub T2  jest też trochę jednostek dobrych do walki wręcz  i z  granaty dymne dobrych do rajdów na pozycje wroga zakończonych walką wręcz . Niedawno zainwestowałem w drugą frakcje Panoceanie  przeciwieństwo Ariadny świetne wyszkolenie (wysoki BS) świetna technologia  ale słabe morale . Modele do tego systemu są naprawdę świetne szczegółowe i poprawne anatomicznie nieco przeraża mnie perspektywa ich malowania ale metal wybacza błędy zawsze można je potem zmyć. System polecam wszystkim którzy szukają dobrego skirmisha z ładnymi figurkami . Wadą może dla niektórych być magowa stylistyka modeli ale mangowość nie rzyca sie tak w oczy w czasie gry . 
Armia Panoceani  na 250 punktów 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz