niedziela, 26 lutego 2012

Savage Worlds

Jeszcze zanim zająłem się wargamingiem  prowadziłem sesje RPG  początkowo WFRP gdyż uwielbiam klimat warhammera . Drugi system  którym się zainteresowałem to Savage Worlds  wydany po polsku przez wydawnictwo Gramel
W zasadzie nie jest to system w klasycznym tego słowa znaczeniu to zbiór zasad  pozwalający prowadzić sesje w dowolnym uniwersum  (są też gotowe uniwersa jak np Nemezis  czy konwersje na mechanikę SW  takich klasyków jak WFRP i D&D )  bestiariusz zawiera  statystyki archetypowych  postaci dla różnych uniwersów  ja np: zombi , orkowie , ogry, szkielety ,smoki , ekwipunek podzielony jest  podzielony na 3 kategorie  : średniowieczne , współczesne , futurystyczne  jest też zbiór archetypicznych bohaterów niezależnych . Prowadziłem  kampanie w klimatach zombi-apokalipsy  i  nie miałem najmniejszego problemu z dopasowaniem systemu do tego typu przygody znalazłem gotowe statystyki zombi i mutantów bogaty zbiór broni  od AK-47  przez MP5  do kija baseballowego . W zadzie jedynym ograniczeniem  jest  wyobraźnia mistrza gry . Sama mechanika  jest szybka i prosta lecz dająca spore pole do popisu  przede wszystkim występuje podział na figury i blotki  przy czym figury mają znacznie większe możliwości i o ile w WFRP przeciętna początkująca postać  ma jakieś 30-40% szans na trafienie  to w SW ma ponad 50% szans  wbrew moim obawom  nie wpływa to negatywnie na balans gry gracze czuja że są mocni ale nie wszechmocni . Sam podręcznik jest przyzwoicie wydany na dobrym papierze fajnie ilustrowany  szkoda jedynie że nie ma wersji w twardej oprawie i zabrakło wzoru karty postaci (ale tą można już pobrac ze strony wydawcy . Ale jest to system na każdą kieszeń ja swój egzemplarz kupiłem za 35 zł . System polecam tym bardziej iż można pobrać i wypróbować "wersje demo " ze strony wydawcy 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz