niedziela, 26 lutego 2012

"Turystyka historyczna "

Od 6 lat  zajmuje się turystyką ze szczególnym naciekiem na miejsca historyczne i fortyfikacje . Szczególnie  lubię zwiedzać bunkry i twierdze z XX i XIX wieku . Od samego początku tych wypraw wielkie wrażenie robił na Szydłów "Polskie Carcassone "  miejsce  wcześniej  mi nie znane  dosłownie szczęka mi opadłą  gdy jadą  do Częstochowy za Staszowem zobaczyłem małe miasto niemal w całości otoczone średniowiecznymi murami
Od tamtej pory zawsze gdy tylko bywam w tamtych stronach staram się odwiedzić "Polskie Carcassone"
Równie miło wspominam wyprawy na Dolny Śląsk  do twierdzy kłodzkiej
Czy  do zamku w Książu
Ostatnio zwiedziłem Wielkopolskę  celem wyprawy był międzyrzecki rejon umocniony przy okazji zwiedziłem  Biskupin, Ostór lednicki , Kruszwice , Strzelno , Mogilno , Gniezno
W Wielkopolsce najbardziej zachwyciły mnie budowle romańskie nie widziałem do tej pory budowli tak czystej w stylu niemal bez późniejszych naleciałości  szczególe wrażenie robił romańskie filary
Sam rejon umocniony też robi wrażenie tak potężne fortyfikacje które niemal na nic się nie dały potwierdza to starą prawdę że "Mur wart jest tyle ile ludzie którzy go bronią "
Około rok temu w odległym o około 100 km Hrubieszowie w lokalnym muzeum był wystawiony skarb Schliemanna  takiej okazji przepuścić nie mogłem

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku jest tak, że jak wyjeżdżam gdzieś na wycieczkę to miejsca typu zamki czy jakieś obiekty archeologiczne są na pierwszym miejscu do odwiedzenia. Lubię takie klimaty i zwiedzam takie miejsca po całej Europie. Oczywiście zawsze ze sobą mam ubezpieczenie turystyczne https://kioskpolis.pl/ubezpieczenia-turystyczne/ gdyż bez niego mogłoby być trochę niebezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń