sobota, 26 kwietnia 2014

Czołem ku jeździe !!!!!

Taki  właśnie  rozkaz  w  filmie  "Ogniem  i  Mieczem"  wydał  Chmielnicki  na  widok  szarży  polskiej  jazdy. W  ramach  regimentu  piechoty  pomalowałem  właśnie  jednostki  mające  osłaniać  muszkieterów  przed   wrogą  jazdą .  Podstawowym  środkiem ochrony  piechoty  byli  pikinierzey   w  moim  regimencie  mam  4 podstawkowy  blok  pikinierów   prowadzonych  do  boju  przez  jednego  z oficerów.  Drugi  patent  jest  już  bardziej  wredny  są  to  czośniki  rodzaj  XVII-wiecznej  kolczatki  mającej  kaleczyć  końskie  kopyta .  Jak  się  sprawdzą  w boju  zobaczymy   choć  mam przeczucie  że  raczej  najlepszą  osłoną  przed wrogą  jazdą  jest  moja  własne  kawaleria.  Wczorajsza  dywizja  dowodzi  jednego  piechota   obsadzająca budynki  to naprawdę twardy  przeciwnik   i  choćby  z  tego  względu  warto  brać  regiment





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz