niedziela, 8 grudnia 2013

W ramach odskoczni

Praktycznie  od  końca  sierpnia  cała  moja  działalność  modelarska  skupia  się  na  XVII  wieku   jak  nie  dragonii  to  petyhorcy.  Jako  że  mam  na  ostatnim  turnieju  DBA  wygrałem  2  blistery  to  stwierdziłem że jak  szaleć  to  szaleć  i  zamówiłem  resztę  figurek  do  złożenia  2  armii  Polskiej  i  Krzyżackiej  na  wojnę  trzynastoletnią.  Na  początek  pod  farby  poszli  kopijnicy  i  strzelcy.



A  to  już  kopijnicy  między  którymi  umieściłem  2  postacie  historyczne.  Po  lewej  wśród  kopijników śląskich  stroi  Rudolf   książę  Żagania.  Rudolf  to  bardzo  ciekawa  postać  jeden  z  tych  książąt  który  zapewne żałował  i  nie  dan e mu  było  urodzić  się  w  epoce  krucjat.  W  roku 1450  udał  się  do  Rzymu  gdzie  ślubował  walczyć  za  chrześcijaństwo.  W  wojnie  trzynastoletniej  opowiedział  się  po  stronie  krzyżackiej  i  zebrawszy  1900  ludzi  ruszył  wraz  z  Bernardem  Szumborskim  pod  Chojnice. No  i właśnie  pod  Chojnicami  książę  Żagania  poległ  po  uderzeniu  polskiego  rycerstwa  na początku  bitwy. Druga  postać  to  krzyżak  Henryk Reuss von Plauen (młodszy) bratanek komtur Elbląskiego.  Henryk   po  śmierci   komtura  człuchowskiego   przeją  dowodzenie  obroną  Chojnic    w  czasie  bitwy  wsławił  się  atakiem   załogi  Chojnic  na  polskie  tyły   atak  ten miał  odwrócić  losy  bitwy.  Henryk  był  opisywany  jako  młody  choć  doświadczony  żołnierz  i zdolny  dowódca. 





No  i  na  koniec  pomalowałem jeszcze  podstawkę  pethorców  do  chorągwi  konkuroswej  jeszcze jedna  i  koniec  chorągwi  tym  razem  z  rotmistrzem  i sztandarem 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz