środa, 18 kwietnia 2012

Akcesoria do DBA

DBA  różni się nieco od większości  gier bitewnych w których odległość mierzy się w centymetrach  lub calach  tutaj podstawową miarą jest 100 kroków. Przy skali 15mm  100 kroków to 2.5 cm  w nieoficjalnym podręczniku do DBA  można przeczytać iż dla skali 15mm 100k to 1 cal ( str.6)  jednak  pojawia się pewien problem  gdyż cal to około 2,51 cm może się wydawać że to niewiele ale  w przypadku gdy jeden z graczy posługuje się miarką calową a drugi własnoręcznie robioną miarką gdzie 100k=2,5 cm   gracz posługujący się calówką  ma 0,5 cm przewagi przy ruchu lekkiej kawalerii. W takim razie mamy 2 opcje obaj gramy na cale albo na 2,5 cm. Moim zdaniem lepiej grać własnoręcznie wykonaną miarką gdyż jest to zwyczajnie wygodniejsze  moja wygląda tak
Miarka wycięta jest ze sklejki piłą z brzeszczotem o drobnych zębach  ma wymiary  12,5 na 7,5 cm   przyciąłem boki  tak by mieć 4 długości ruchu . Następnie oszlifowałem całości papierem ściernym naniosłem podziałkę przy pomocy długopisu i czerwonego markera na koniec zabezpieczyłem wszystko grubą  warstwą lakier warto dać 2 lub 3 warstwy  gdyż  miarka będzie raczej często trzymana w rękach i narażona na ścieranie.

Kolejnym niezbędnym elementem jest znacznik ZOC  ( strefy kontroli )  jest to kwadrat o boku równym szerokości podstawki  oddziału (w przypadku skali 15mm  zoc ma bok 4cm )  najlepiej by był zaopatrzony w rączkę ułatwiającą  manewrowanie nim między figurkami .
Mój znacznik jest zrobiony ze starego stempla pocztowego i sklejonych 2 podstawek 4*2 cm. Zdecydowałem się nieco ozdobić znacznik więc dałem 2 modele martwych żołnierzy (skala 10mm legioniści późno rzymscy Pendrakena ). Wykończenie tradycyjne   piasek przemieszany z drobnymi kamykami  pomalowane na brązowo i na koniec przecierka i trawka .

Można zrobić też  wzornik zasięgu ostrzału jednak praktyka pokazuje że wygodniej jest ręcznie mierzć dystans od podstawki . Za to warto zrobić 2 wzorniki strefy rozstawianie gdyż bardzo ułatwia to przygotowanie do gry .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz