czwartek, 5 kwietnia 2012

Model 3mm

Swego czasu naszła mnie ochota na jakiś system z lat WWII . Operation: World War II  odrzuciłem gdyż wolałem  system gdzie podstawową jednostką jest  pluton  zainteresowałem się  więc Blitzkrieg commmanderem . BC charakteryzuje się prostą mechaniką  opartą na mechanice warmastera   lecz też dużą losowością  oblany test na rozkazy może naprawdę  zniweczyć najlepszy plan sam pamiętam sytuacje jak przez krytyczną porażkę w teście dowodzenia omal nie straciłem jednego dowództwa . Wiedziałem że w system będę grać raczej od przypadku do przypadku więc nie chciałem inwestować w modele GHQ (choć są naprawdę świetnej jakości )  kupiłem wręcz  kilka blisterów modeli 3mm polskiej firmy Oddział Osmy . Przyznam że miałem spore wątpliwości  co do modeli piechoty  o jakość czołgów byłem spokojny  gdy dostałem modele byłem pozytywnie zaskoczony jakość modeli była naprawdę świetna a wybór modeli spory. Kupiłem w sumie 5 blisterów  do zbudowanie batalionów  niemieckiego i radzieckiego na niemal  cały  okres walk na froncie wschodnim . Modelem polecam do grania w takie systemy jak Blitzkrieg commander  lub Cold   War commander , oddział ósmy wydał też  świetne modele polskich pociągów pancernych  szkoda tylko że prawie nie ma systemów gdzie dało by się wystawić pociąg pancerny .
Na zdjęcu   pluton niemieckiej piechoty,  pluton karabinów maszynowych (lub przeciwpancernych w tej skali i tak nie widać różnicy)  i 2 plutony PzKpfw IIIJ  oraz dowództwo. Z uwagi na małą skale zastosowałem pewne uproszczenia względem podstawkowania modeli  wszystkie plutony są  na plastikowych podstawkach cal x cal  dowództwa  są na monetach . 


A tak z innej beczki bo długim namyśle zdecydowałem się zacząć grać w Ogniem i Mieczem  podręcznik  dostane w przyszłym tygodniu z kupnem figurek na razie się wstrzyma  ale jestem zdecydowany na szwedów i pewnie rozpiskę z duża liczbą piechoty ale i rajtaria być musi . 

Ponieważ to ostatni wpis przed świętami życzę wszystkim  czytelnikom bloga wesołych i spokojnych świąt wielkanocnych . By narosłą wokół nich komercja nie przysłoniła ich prawdziwego sensu  i tradycji 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz